2015. május 19., kedd

Út Új-Zélandra

Munka okán az elmúlt hetet Wellingtonban töltöttem. Wellington kedves kis város, kb 180e lakossal, rengeteg étteremmel és kávézóval, kellemes közlekedéssel.
És esővel. Meg széllel. És még több esővel. És még több széllel.

Az ottlétem kb 6 napja alatt egyetlen nap nem esett csak az eső, a többin rendszeresen bőrig áztam, amikor elindultam várost nézni esténként.
Érdemes tudni, hogy a helyi lakosok nem használnak esernyőt, mert nincs olyan anyag (talán csak a mithrill) amit két perc alatt a szél ne vágna tönkre.

Üdvözlő felirat a reptéren



Szállodai szoba... szép és kényelmes, de a papírvékony falakon talán csak átlátni nem lehet.

A belváros viszonlag kicsi, pár perc alatt keresztül lehet sétálni rajta

A bácsi a kutyájával úgy döntött, hogy megvárja, míg eláll az eső. Ennek majdnem 20 éve.

Városi könyvtár, angolul és maori nyelven


Jópofa gömb a tér felett kifeszített drótokon

Emberi fej, sárkánykígyó fej. A sorrend felcserélhető.

Kórház. Alatta kellemes kocsma.
A Te Papa múzeum hatalmas, gyönyörű és a belépés ingyenes

Az egyik kiállítás bejárata: Hegyektől a Tengerig

Kitömött kiwi madarak

Raptorok által üldözötten
A múzeumhoz tartozó kert


A déli sark nincs is olyan messze. Talán ezért van, hogy a nyári hőség itt 25 fokos.

Duplakenus maori hajó

Totemoszlopok (a háttérben)

Szerencsére maradt egy kis időm elugrani Miramar-ba, ahol a Weta stúdió van. Ez a  cég (ami tulajdonképpen kettő: Weta Workshop /amelyik kellékeket és maketteket gyárt/ és Weta Digital /ami speciális effekteket, animációkat, stb gyárt/) 150+ film készítésében vett részt, ideértve a Gyűrűk Ura és Hobbit trilógiákat, az Avatar filmeket, a Vasember, Bosszúállók sorozatokat és megannyi mást is.
Átlagban 1500-3000 dolgozója van (megrendelésektől függően), az egyik alapítója Peter Jackson, aki egyébként Wellington északi külvárosában született és aki perpill a Miramar félsziget egyik legnagyobb munkaadója.


A Hollywood stílusú betűket a szél tényleg szinte elfújja
Mit sem sejtően állok a plakátok előtt, amikor...

A regényből/filmből ismert 3 troll

Páncélok, sisakok és egyéb kellékek is megvásárolhatóak - elég borsos áron

A District9 idegen fegyverei és lényei is ott voltak a polcon

Soktucatnyi, kézzel készült szobor és figura a Gyűrűk Urából

Szmaug kisebb kincset őríz, mint gondoltam volna

A beszédhibás gyűrűszakértő

Ő kergetett volna meg, ha a stúdióban is fotózok

Komplett páncél. az ember meg se mondaná, hogy műanyagból van

Atompisztoly steampunk módra

Búcsúznak a trollok is



Amikor nagyobb zöld háttér kell :)

A két stúdióépület hangárként is beválna
A sofőr, aki a délutáni körtúrán vezetett körbe a városban, ez a figura volt a filmben:

http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20111105151113/lotr/images/e/e1/Haradrim.png 
 Amikor kiderült, hogy érdekelnek a filmforgatás háttértitkai, elugrottunk hozzá és odaadta az ipadjét, amin végignézhettem a közel 100 fotót, ami arról készült, hogyan sminkelték ki, hogyan zajlott a forgatás (a fenti zöld háttér előtt) majdnem 7 teljes napig - mind azért a kb 15 másodpercért, amit a vásznon töltött... Érdekes volt mindenképpen.

Képek a Mount Victoria kilátóról:





A reptér kifutója ijesztően rövidnek tűnt a kilátóból

A kis fogaskerekű a Botanikus kertbe vitt fel, de az eső és sár miatt nem sokat mászkáltam ott...







A parlament melletti könyvtár... egyszerűen gyönyörű volt
Beehive (méhkas) - a parlament melletti kormányzati irodaház...
...és egyben a város legrondább épülete

A parlament

A parlament bejárata

A parlament bejárata zászlókkal :)


Amikor ott voltam, épp indult egy ingyesen idegenvezetős túra az épületet körbejárva, így csatlakoztam... Sajnos a telefont, fotómasinát, stb le kellett adni a ruhatárban, így nem készült bentről kép. :( Viszont egy csomó mindent megtudtam, hogyan működik az újzélandi parlament (és hogy többek közt a maori őslakosoknak saját képviselőik vannak, akik maori nyelven szólalhatnak fel, ekkor az angolul beszélők a szinkrontolmácson keresztül hallgatják őket).

Erre a katedrálisra valamiért nagyon büszkék az itt élők
Délután/este még elmentem a kikőtőben levő Tenger és Város nevű múzeumba (sajnos itt sem lehetett fotózni), de leginkább tengeri katasztrófákról meg a maori hajózásról szólt.



Utolsó nap reggel megint felmentem a fogaskerekűvel a hegytetőre, meg akartam nézni, hogy milyen a csillagvizsgáló/planetárium odafenn.

Ezzel az ágyúval (és 5 másik társával) akarták megvédeni Wellingtont az 1870-es években a rettegett orosz inváziótól - ami soha nem jött el.
Planetárium és múzeum

Meglepően jól felszerelt és érdekes a kiállítás, rengeteg kép és hanganyaggal


A gyerekek itt próbálgathatják, miképp kell navigálni az űrhajóval

A meredek hegyoldalon és alatta ott a botanikus kert
Gyorsan elrohant az idő és már indulni is kellett visszafelé...
Régi ismerős XXXXXXXL méretben
Találó felirat: Középfölde közepe

Ugyan nem az Air New Zealand-dal utaztam, de tetszett a légitársaság hivatalos gépfestése


Mi volt még érdekes? Néztem Spongyabob-ot maori nyelven, kipróbáltam féltucat helyi sört, láttam néhány maori őslakost kitetovált állal és elhatároztam, hogy ide még vissza fogok jönni, hogy a déli szigetet és Auckland-ot is megnézzem, és remélem hogy az utat ismét valamelyik cég finanszírozza majd :D

6 megjegyzés:

  1. Érdekes hely, nagyon jók a képek. Kívánom, hogy ismét eljuss NZ-ra! Köszönöm, hogy írtál, örömmel olvastam a blogot.
    A.

    VálaszTörlés
  2. nagy királyságnak tűnik :)

    VálaszTörlés
  3. Koszi szepen :) Tenyleg nagy elmeny volt.

    VálaszTörlés

Hozzászólás írásakor válassz "Névtelen"-t a "Profil kijelölése" legördülő menüből, ha nem vagy belépve...